Handelsbetingelser hos coverplace.dk
Solo Opticals ApS
Gettrupvej 12
6752 Glejbjerg
Tlf. +45 4692 8100
CVR: 34898308
Generelle betingelser.
Ordrer modtages hele døgnet, alle ugens dage i netbutikken på www.coverplace.dk
Information om fragtpriser og levering findes under punktet ”levering”.
Forbehold
I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at
informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig
med at finde en tilsvarende vare.
Ved afsendelse til udlandet må man forvente ekstra fragtomkostninger.
Betaling
Følgende betalingsmåder er mulig ved handel hos Solo Opticals ApS
* VisaDankort
* MasterCard
* Mobilepay
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Der tages ikke gebyr ved betaling på www.coverplace.dk
Hvornår trækker vi pengene?
Efter gældende regler for betalingskort på internettet, trækker vi først pengene fra din konto når vi
sender pakken.
Du kan altså roligt bestille en vare med længere leveringstid end normalt, lægge forudbestillinger
osv. uden at være bekymret for, at vi trækker pengene før pakken bliver sendt.
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det du har godkendt ved købet.
Forretningsbetingelser
coverplace.dk ejes og drives af:
Solo Opticals ApS
Gettrupvej 12
6752 Glejbjerg
Tlf.: 4692 8100
CVR: 34898308
Disse salgs- og leveringsbetingelser gælder ved køb af varer på www.coverplace.dk til levering i
Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet er aftalt.
Bestilling og betaling
www.coverplace.dk er åbent 24 timer i døgnet, og du kan derfor altid handle.
For at handle på www.opticals.dk skal du være i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi
accepterer.
Der tages ikke gebyr for betalingen på https://www.coverplace.dk/
Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved handlen.
Selve købet
Du vælger de varer du vil købe og lægger dem i "indkøbskurven".
Du kan helt frem til selve betalingstidspunktet rette indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende
tjekke indholdet samt prisen for varerne.
Fragten vil først blive udregnet når du er helt klar til at betale og afhænger af den valgte fragtform.
Når du er klar til at bestille, klikker du på "gå til kassen", hvor du indtaster følgende informationer:
* Navn
* Adresse
* Telefonnummer
og du kan herefter vælge betalingsform og fragttype.
Du kan ændre indholdet af kurven, helt frem til betalingen, herefter trykker du på "bestil og betal".
Derefter kommer du frem til betalingen, hvor du indtaster dine kortoplysninger og ordren vil
herefter blive sendt til http://www.coverplace.dk.
14 dages fortrydelsesret:
Når du handler på nettet hos www.coverplace.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan
meddele os, hvis du fortryder købet og derpå returnerer varen til os.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag,
lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende
hverdag.
I tilfælde af flere forskellige varer som er bestilt i én ordre, men som leveres enkeltvis, eller en vare,
der leveres i flere partier, løber perioden fra modtagelsen af sidste vare eller parti.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varen på en måde, så du kan fastslå varens art, egenskaber
og måde, som de fungerer på.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du skriftligt give os meddelelse herom senest 14 dage
efter modtagelsen af varen.
Du skal kontakte os enten på mail: info@coverplace.dk eller telefon : 4692 8100, hvor du tydeligt
giver os besked om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.
Du kan også indsende nedenstående udfyldt
OBS!! Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage din vare uden at give os tydelig besked
herom.
*********
Til Solo Opticals, Gettrupvej 12, 6752 Glejbjerg
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min
købsaftale om følgende vare
_______________________________________________________________________
Bestilt d. _____________________modtaget d. _____________________________
Navn.:__________________________________________________________________
Adresse.:_______________________________________________________________
Underskrift.:____________________________________________________________ (kun hvis
den sendes som brev)
Dato.:_____________
Ved fortrydelse af købet, skal varerne tilbageleveres til:
Solo Opticals
Gettrupvej 12
6752 Glejbjerg
Ved tilbagelevering skal du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har selv ansvaret for
pakken/varerne indtil vi har modtaget dem retur.
Gem derfor postkvittering, samt evt. track and trace nummer.
Du skal selv betale for udgifterne ved tilbagelevering af varen, hvis du fortryder.
Prisen for returnering er fragtmandens til enhver tid gældende takster.
Varens stand, når du sender retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der
er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.
Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket
betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af
varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik.
Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Vigtigt
Vi forventer, at du sender varen hurtigst muligt efter du har givet besked om fortrydelse, uden
unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget
meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.
Bemærk... Vi modtager ikke pakker pr. efterkrav. Alle pakker skal sendes direkte til vores adresse,
pakker sendt til pakkeshops vil ikke blive afhentet
Dokumentation for dit køb
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Dette vil det
lette ekspeditionstiden, når vi modtager varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en
værdiforringelse som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder
leveringsomkostninger, (dog ikke ekstra omkostninger, som følge af dit eget valg af en anden
leveringsform, end den billigste form for standardlevering som vi tilbyder).
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du har benyttede ved
den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Har du f.eks. betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort du har brugt ved købet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da
har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Bemærk
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker hvis varens værdi er forringet fordi
* du reelt har taget varen i brug
* Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
* Du har håndteret varen på en anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens
art, egenskaber og måde som den fungerer på.
Reklamation - hvis der er noget galt med varen
Når du handler på www.coverplace.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret.
Dit køb er omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder at du enten kan få en
mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete
situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge
af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal altid reklamere indenfor "rimelig tid" efter at du har opdaget manglen ved varen.
Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som muligt, og inden for 2 måneder efter at fejlen blev
opdaget.
Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være
rettidig.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@coverplace.dk eller telefonisk på 4692 8100.
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser fra os.
Varen skal sendes til
Solo Opticals ApS
Gettrupvej 12,
6752 Glejbjerg
Vi modtager kun pakker sendt direkte til adressen
Når du returnerer en vare, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.
Medsend en kopi af din købsfaktura.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til
os.
I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til
returnering af varen efter undersøgelse.
Ligesom vi kan opkræve dig et beløb på op til kr. 250,00 for undersøgelse af varen.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har
nemlig selv ansvaret for pakken / varen indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl.
oplysninger om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lign.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn
adresse
mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til
dig.
Personoplysningerne registreres hos coverplace.dk og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne
slettes.
Hvis du har oprettet dig som bruger, beholder vi dine oplysninger i systemet udover de fem år.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data.
Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne
formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en
tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på www.coverplace.dk er Ole Svendsen.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi
pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være, hvis dine data ikke
længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.
Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med
lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@coverplace.dk
Cookies
Ved at benytte www.coverplace.dk accepterer du, at vi bruger cookies.
En cookie er en lille datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker
under dit besøg, og for at kunne genkende computeren.
En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus. Du kan til enhver tid slette cookies fra din
computer – hvordan, afhænger af din browser.
Lovvalg og værneting
Køb af varer på www.coverplace.dk er undergivet dansk ret. Enhver tvist afgøres af de ordinære
danske domstole.
Klage adgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til kundeservice på info@coverplace.dk eller på
tlf. 4692 8100.
Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til forbrugerstyrelsen
Nævnenes Hus på følgende adresse:
www.naevneneshus.dk eller til
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og
højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være
relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark.
Du finder klageportalen her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Vi er også klar, hvis du har spørgsmål på tlf.: 4692 8100
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 19-06-2025